واکنش هنیه به میانجی‌گری مصر و قطر برای توافق آتش‌بس/ شهادت ۴۵ فلسطینی در جنگ سه روزه    
کد خبر: 4076873
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

واکنش هنیه به میانجی‌گری مصر و قطر برای توافق آتش‌بس/ شهادت ۴۵ فلسطینی در جنگ سه روزه    

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با مسئولان سازمان اطلاعات مصر و وزیر خارجه قطر، از تلاش‌های آنان برای توقف حملات دشمن صهیونیستی علیه غزه و آرام‌سازی اوضاع در این باریکه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز تلفنی با مسئولان سازمان اطلاعات مصر گفت‌وگو کرد و از تلاش‌های مقامات این کشور از جمله عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر که دستور داد تلاش‌های لازم برای توقف جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام گیرد، تقدیر کرد.

هنیه تصریح کرد که مصر همواره حامی و پشتیبان مسئله فلسطین و دیگر قضایای امت اسلامی و عربی بوده است.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر نیز از تلاش‌های این کشور به ویژه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و دستور او به طرف‌های ذی‌ربط برای تلاش جهت توقف حملات صهیونیست‌های اشغالگر به غزه تشکر کرد.

هنیه عنوان کرد که قطر همیشه مرهمی برای زخم‌های مردم غزه بوده و حامی و پشتیبان حقوق این ملت در داخل و خارج بوده است.

شهادت ۴۵ فلسطینی در جنگ سه روزه غزه

همچنین، پایگاه خبری «royanews» در این زمینه نوشت: «وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که در جنگ 3 روزه اسرائیل علیه غزه 45 فلسطینی شهید شدند که 15 نفر از آن‌ها کودک و 4 نفر  خانم بودند».

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین 360 فلسطینی نیز بر اثر این حملات زخمی شدند.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه در بیانیه‌ای از جامعه جهانی برای رفع محاصره نوار غزه و اعطای اجازه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه درخواست کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه از اتحادیه اروپا و کشورهای دوست و برادر برای حمایت مالی از بازسازی نوار غزه و نیز از مصر برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی ویژه بازسازی غزه درخواست شده است.

‌آمار شهدای «سرایا القدس» 
     
شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز، 17 مردادماه، اعلام کرد که در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی 12 رزمنده جهاد اسلامی از جمله دو فرمانده ارشد به شهادت رسیده‌اند.

خسارت دیدن 1746 واحد مسکونی در غزه 

وزارت مسکن فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی 3 روز حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، به 1746 واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که در این حملات 18 واحد مسکونی به کلی تخریب شده و 71 واحد دیگر نیز خسارت دیده و دیگر قابل سکونت نیستند.

در مجموع به 1674 واحد مسکونی در نوار غزه خسارت وارد شده است.

لازم به ذکر است که 3 روز حملات وحشیانه دشمن صهیونیستی به غزه در نهایت منجر به شهادت 45 فلسطینی از جمله 15 کودک و 4 زن و زخمی شدن 360 نفر دیگر شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عصر روز جمعه، مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه همراه شد.

پس از تشدید حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، دیشب، در دیدار با مقامات شهرک‌های صهیونیستی اطراف باریکه غزه مدعی شد که اهداف صهیونیست‌ها از تجاوز به غزه محقق شده است و تداوم عملیات دیگر سودی ندارد.

در نهایت با میانجی‌گری مصر، منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است. 

انتهای پیام
captcha